Pages

snow purple

Followers

Sunday, 10 November 2013

kem khas form 3 =D

assalamualaikum,,

malam ni aku nak cerita pasal camping semalam!!! sumpah best gila walaupun mood aku down coz aq x berapa sihat. 

masa datang tu mood aq memang tak baik,, apa taknya aku duduk sorang2 at sekolah. lepastu ain sampai,, diorang pun sorang2 sampai. then daftar, pilih segala penghulu penghulu wati imam bilal dll. lepastu kitorang buat ice breaking. cikgu bagi nilai kitorang kena cari jumlah yang cikgu mintak. nanti berkumpullah ramai2 cari siapa dapat seringgit, 3ringgit,dll. lepastu cari jumlah yg sama, tu lah kumpulan kitorang. 
aku satu group nga adam, acap 2, acap 3, pipa, syafiqah. 


lepastu cikgu suruh bincang nak buat show apa time malam kebudayaan, malam tu. lepas bincng, pulas segala idea kitorang buat silent drama,, pasal rompakan. 

aq jadi polis XD gangster kau hahah, tak padan dengan sakit. masa tu tangan dah menggigil, kepala pening. aku gagahkan jugk beraksi at depan. kumpulan aq kumpulan pertama buat show, bolehlah,, yang pasti diorang ketawa XD. 


habis je,, aku terus cari dinding sandar., tak larat kot nak duduk x sandar, rasa nak tumbang je. papepon persembahan semua memang sporting,, semua kelakar,, semua tak kisah. aku je lah ketawa macam orang sakit.

malam tu time nak tidur aq terus masuk khemah. malangnya khemah kitorang basah sebab x tutup pintu. hujan gerimis. lepastu kitorang tarik pergi atas simen,, lap2 semua. lepastu baring,, aku cuba tidur walaupun tak ngantuk,, untuk pengetahuan korang aku tak tidur langsung dalam masa 28 jam,, dan lagi pelik aq x mengantuk lagsung, tapi aq paksa gak tidur. akhirnya aq tidur walaupun sekadar beberapa minit. sejuk gila ggrr.


aq sedar time farah dtg khemah aku. lepastu aku terus ikut farah join diorang at toilet, amik tuala aku, terus balut XD diorang semua pelik pehal aku menggigil sedangkan diorang berpeluh panas. lepastu kitorang lepak at khemah farah, citer2 dah nak kul 3 masing2 dah seram. orang kata waktu kemuncak. lepastu farah boleh pulak tunjuk gambar pocong at phone dia XD. 

tak lama lepastu semua nak tidur tapi x tidur2 sebab dok cerita ketawa semua XD last2 kul 4 lebih baru tidur. tu diorang lah. aku tidur lambat dari diorang. tu pun tidur sedar tidur sedar~



kul5 aku dah bangun. 5.15 kitorang gi siap. lepastu gi surau, sembahyang. turun kantin, tunggu cik kantin siap masak kitorang warm up sikit. pastu makan. 
pastu keringkan khemah, 



lepastu kitorang belajar buat ikatan dengan keluarga cikgu Tan. 3 jenis ikatan kitorang belajar. buka sila, bunga keti and sulam manik kalau tak silap tu lah namanya,, pastu kitorang buat menara.

lepas siap, aktiviti tamat. cikgu bagi hamper,, pastu balik. but seriously walaupun mood aku keror, teruk serabut plus serabai,, aku tetap happy ngan korang. aku pun nak cakap sorry kalau korang cakap 10 patah aq jawab sepatah je. aq x larat cakap banyak2. aku rasa lemah gila. nak senyum pun susah tapi aku gagahkan jugak. mata aku pu sakit,, dah merah. kurang tidur tapi tak ngantuk, maybe sebab tu kot aku rasa lemah.

apa-apapun, korang memang sporting! semua happy! =D

No comments:

Post a Comment