Pages

Followers

Sunday 8 June 2014

cover auratmu wanita

Hey dude..
Pernah dengar org cakap nak berubah tak boleh dipaksa? Memang. Hijrah take time. Aku dulupun rela hati. Gila ke nak main paksa2. Orang tak suka beb. Cuba kau sendiri kena buat something yang kau tak suka.. Confirm tak jadi. Kalau buatpun main cincai je.
Sebabtulah.. Kita ni cuma mampu tunjuk arah yang betul, cakap benda yang betul, bagi diorang jelas, faham. Barulah boleh berubah. Dulu, tak terfikirpun nak tutup aurat. Tapi aku fikr rasionallah. Mula2 aku cakap nak tunggu terbuka hati, ready, nak tunggu hati ni bersih tak main curse orang semua tu. Tapi,, cuba fikir balik. Kau nak tunggu sampai bila? And what if kau memang jenis susah control mulut,, pantang salah hangin satu badan. Then bilakah waktu kau nak cover aurat kau tu? And one more, mati tu bila bila beb. Entah esok lusa. Sempatkah?
Masatu aku cuba tiga hari keluar rumah pakai tudung.. Tak terfikirpun nak terus pakai.. Tapi lepas tiga hari tu.. Aku MALU nak keluar rumah kalau tak pakai tudung. Tuhan bagi aku hidayah.. Right after that aku terus pakai. Alhamdullilah. Dulu masa mula2 pakai, aku malu keluar pakai tudung. Tapi sekarang aku malu keluar tak pakai tudung. Perasaan malu tu hadir sebab norma. Kita akan rasa lain bila kita buat something berlawan dengan norma. Bila dah start pakai tudung automatik aku rasa mulut ni makin terkawal, pergaulan rasa terhad. Tuhan permudahkan. Serious, tak pernah menyesal aku cover aurat. Tak pernah terlintas rasa rugi malah rasa selamat.
Syukur ya Allah.

No comments:

Post a Comment