Pages

Followers

Wednesday 11 April 2018

Kebusy-an yang melanda

Assalammualaikum hyee

So yearh sem 2 dah. Dan pertengahan sem yang amat sibuk‼️

Aku dapat masuk basketball untuk kspl. Apa tu kspl? Go google yourself. Dengan futsal sekali. Dan life aku sangat busy. Study aku ke laut cina selatan. Kalau amik ujian ni confirm dah level teruk.

Actually before ni macam boleh handle lagi,,

Sabtu lepas, ambil ujian renang. Sebelum ambil ujian kena teguk kicap masin sekali. Dan confirmlah aku muntahkan, tapi sempatlah masuk toilet. Dah puas muntah dengan mata merah keluar toilet nak ambil ujian.
When my turn, memang aku debar habis sebab dah 2 minggu tak turun swimming plus aku belajar dive untuk ambil overall sekali je. And yeah adalah 5-6 kali cubaan aku untuk ambil overall pd kedalaman 2 m tu sebelum berjayaa.
Stress jurulatih tengok aku, tapi lek aku pun stress gak tak dapat2.
Lepas berjaya sepak overall ke atas, aku teruskan renang sampai hujung.
Adat lulus renang, kena guling keliling pool sampai habis masa. Tapi kalini hell lain macam, lepas guling 1/4 dia suruh stop and aku pandang atas. Setengah cawan kicap. Damn! "tak payah fikir banyak, one shot" wehh aku rasa nak nangis, aku benci kicap!!!! Bau dia pun aku nak muntah. Aku buat 2 shot. Lepastu sambung guling. Aku tahan perut dengan tekak aku, taknak nampak sangat nak muntah. Risau kena double satgi. Sampai je guling depan toilet, aku terus masuk toilet. Semua yang aku makan keluar. Keluar habis. Badan longlai lembik habis. Macam nak demam malam tu. Terduduk dalam toilet macam nak mati. Dah bilas tekak but still perut and tekak aku lain macam.

Keluar toilet, sambung guling. Dah separuh jurulatih suruh berhenti. Kumpul ramai2. Diorang suruh renang sampai hujung untuk ambil baju kspl. Nak tahu apa aku risau? Aku takut termuntah dalam kolam je masa tu. But alhamdulillah benda tu tak berlaku.

Habis acara tu tukar baju semua. Muster luar pool. Jurulatih nak jumpa yg dah lulus renang. And time tu jugalah tekak aku nak muntah lagi 😥
"khalifah nak muntah tu"
5 second lepastu aku lari kat longkang
Tak muntah, tapi aku ludah benda yg keluar before muntah, akupun tak tahu nak panggil apa.

Lepastu gather dekat bawah khemah, supper. Kau fikir aku makan ke? Aku barai habis. Rasa nak muntah still ada. Mula2 aku ambil kopi, tapi last2 tak minum. Rak boleh masuk. Nasib baik ada air oren lunch. Aku habiskan satu cawan nak hilangkan rasa dekat tekak.

Dan air tu dengan air kosong satu botol yang beri kekuatan dekat aku untuk jalan lasak yg habis pukul 6 pagi.

Aku penat. Aku stress.

Aku study tapi tak faham. Aku nak tanya orang tapi tak tahu siapa.

This week dah 2 kali nangis, rasa tak kuat. Kadang mulut ni keluar kata nak mati. Kadang hati suruh buat balik apa yg selalu aku buat dulu. Tak tahu sampai bila boleh tahan.

No comments:

Post a Comment